Oh jee, social media, daar heb ik toch geen tijd voor? Hoe moet ik dat doen als ik ook nog bedden moet verkopen? En wie koopt er nou een matras online? Facebook? Dat gebruik ik alleen maar om foto’s van onze kids en vakanties te delen …. Start nu met social media want slapen kan altijd nog!

Start nu met Social Media want slapen kan altijd nog! | ARCHANA.NL #socialmedia #socialmediatips
Helemaal prima hoor. Instagram gebruiken met een slotje om privéfoto’s te delen. Vergeet dan niet om de tekst in je profiel aan te passen. Want mensen die op Instagram op zoek zijn naar jouw bedrijf voor inspiratie en mooie foto’s (van bedden die je in de winkel hebt staan en niet openbaar deelt!) staan dan toch raar te kijken.

 

Als je zoveel moois in je winkel of webshop hebt dan is het een gemiste kans dat je dat niet deelt met de rest van de wereld

Jammer ook voor mensen die eerst via internet en social media op zoek gaan naar een nieuwe boxspring of matras en die jouw winkel niet tegenkomen.

Geloof het of niet, tegenwoordig hoef je niet meer de deur uit om een nieuw bed te kopen. Net zo makkelijk vind je al googlend een webshop die wel mooie beelden heeft met uitgebreide informatie en actief is op social media kanalen zoals Instagram, Facebook en Pinterest!

 

Online je matras bestellen zonder eerst proefliggen in de winkel? Wie doet dat nou?

Blijkbaar een heleboel mensen. Over de hele wereld. De online matras aanbieders schieten als paddestoelen uit de grond. Kijk maar eens naar merken zoals Matt Sleeps, Emma Matras, eve sleep, Simba en Casper. Tegenwoordig is het niet echt heel speciaal meer om op te vallen met het feit dat je mensen 100 nachten laat proefslapen. Of toch wel? Matt Sleeps laat mensen zelfs 120 dagen een matras uitproberen.

Zelfs HEMA wil mensen een goede nachtrust geven en verkoopt online hun HEMA matras inclusief verwijzing naar een overzicht van HEMA winkels waar je kan proefliggen.

 

Opvallen zonder een heel leger aan marketing specialisten

Als er steeds meer (online) bedden- en matrassenwinkels bijkomen, bedrijven waar soms wel een heel team aan marketing specialisten hun best doen om gevonden te worden, wat kan jij dan doen om op te vallen?

Hoe zorg je ervoor dat je opvalt tussen andere slaapspecialisten? Hoe laat je zien dat jouw winkel geweldig is? Dat je veel meer doet dan alleen boxsprings en matrassen verkopen? Dat je niet een heel leger aan personeel hebt maar dat je met een klein, gedreven en enthousiast team, mensen ook een goede nachtrust biedt.

Daarom vind ik social media zo’n mooi en prachtig platform om te laten zien wie je bent, wat je doet en waar je specialist in bent. Om contact te onderhouden met je klanten, volgers en fans.

 

Het gaat er niet om wat je verkoopt maar hoe je dit doet en het gevoel dat je mensen geeft

Hoe je jezelf ook noemt, slaapspecialist, slaapexpert, beddenspeciaalzaak, beddenwinkel of slaapprofessional, uiteindelijk wil je allemaal hetzelfde.
Voorzien in een behoefte. Mensen helpen die op zoek zijn naar een nieuw bed, het perfecte matras en een geweldig hoofdkussen. Mensen helpen die verlangen naar een goede nachtrust en iedere dag fit wakker willen worden.

Voor jou de uitdaging om tijd vrij te maken en in contact te komen met mensen die op zoek zijn naar wat jij biedt. Laat zien waarom jouw winkel geweldig is. Dat je expert bent. Je hebt een heleboel kennis en ervaring. Ook zorg je ervoor dat mensen een goed gevoel krijgen en deze ook behouden zodat ze in de toekomst weer bij je willen komen.

 

Social media – de kans voor wakkere ondernemers om op te vallen

Via social media en een paar handige tools maak je je winkel of webshop (gratis!) zichtbaar(der) online. Maak tijd vrij. Plan een avond en bekijk hoe ver je bent. Is je website nog up to date? Heb je je bedrijfsnaam al geregistreerd op social media kanalen zoals Instagram, Facebook en Twitter?

Wanneer was het dat je voor het laatst foto’s van mooie slaapkamers deelde op Pinterest? Is je website of winkel makkelijk vindbaar via Google?
Genoeg kansen en manieren om op te vallen online en in contact te komen met mensen die op zoek zijn naar een goede nachtrust. De zomer komt eraan. Tijd om nu te starten met het bepalen van je social media strategie.

Denk aan alle mensen die tijdens hun vakantie heerlijk op een hotelbed hebben geslapen en weer thuis er achter komen dat het nu écht de hoogste tijd is voor een nieuw bed of matras!

Dit artikel is geschreven voor Bedding business magazine - ARCHANA.NL #beddingbusiness

 

Wanneer maak jij tijd vrij om nu écht te starten met social media?

 

Vind je dit blogbericht interessant? Volg mij op Pinterest en pin dit voor later!

Start nu met Social Media want slapen kan altijd nog! | ARCHANA.NL #socialmedia #socialmediatips

 

Start nu met Social Media want slapen kan altijd nog! | ARCHANA.NL #socialmedia #socialmediatips