
Wouter Kleinsman is een van de mensen die ik door mijn werk tegen ben gekomen. Creatieve mensen die ik in Nederland en in het buitenland, online en offline, heb leren kennen. Bijzondere mensen die mijn pad hebben gekruist en die ik bewonder om hun passie, gedrevenheid en enthousiasme. Nieuwsgierig als ik ben, wil ik uiteraard nog veel meer weten. Tijd voor een interview!

Graag stel ik mijn vaste vragen in een interview aan interessante en ondernemende mensen. Hoe zijn ze begonnen, wat doen ze en waarom doen ze wat ze doen. Vind je het leuk om nieuwe mensen te leren kennen en ben je net zo nieuwsgierig als ik? Lees dan snel verder en wie weet heb je nieuwe inspiratie om jouw dromen om te zetten in een bedrijf of website.
Wie is Wouter Kleinsman
Door en via social media heb ik veel mensen leren kennen die ik waarschijnlijk in het dagelijkse leven nooit tegen zou zijn gekomen. Wanneer je eerst via social media contact met elkaar hebt en daarna in real life is de kennismaking extra speciaal.
Zo ook mijn ontmoeting met Wouter Kleinsman. Via Twitter hadden wij voor het eerst contact en later heb ik Wouter uitgenodigd als gastspreker tijdens een van de social media avonden van SMC0413.nl
Wouter is erg gedreven en zit vol energie en enthousiasme, tenminste dat is hoe Wouter op mij overkomt wanneer ik zijn blogs en berichten via social media lees. De hoogste tijd om kennis te maken met Wouter Kleinsman en hem een aantal vragen te stellen.
Interview Wouter Kleinsman
Op je website staat al zo mooi omschreven wie je bent: “Wouter Kleinsman is een online marketing strateeg met een achtergrond in social media, online marketing, mediapsychologie, sociologie en neuromarketing. Met een grote passie voor kennisontwikkeling en kennisdeling”.
Naast al deze activiteiten schrijft Wouter ook blogs.
Wouter, waar blog jij zoal over?
Een hele mond vol inderdaad. Ik blog voornamelijk over het online bereiken van je doelgroep door het inzetten van verschillende online kanalen. Artikelen gaan dus over social media marketing, content marketing, online marketing maar ook over het online beïnvloeden van jouw doelgroep.
Alle artikelen die ik schrijf hebben als hoofddoel om ervoor te zorgen dat mensen weten via welke kanalen zij hun doelgroep kunnen bereiken en hoe ze dit strategisch en effectief kunnen aanpakken.
Je hebt een veelzijdige en leuke job, je inspireert veel mensen je maakt ze deelgenoot van jouw passie en interesses. Wanneer dacht je dat dit is wat je wil gaan doen?
Het begon eigenlijk tijdens mijn MBO studie toen ik in het derde jaar zat. Ik kwam toen in aanraking met social media marketing. Vanaf die dag ben ik begonnen met het lezen van boeken, volgen van internationale trainingen en het bezoeken van congressen.
Na het afronden van mijn studie wilde ik eerst nog een HBO studie gaan volgen maar deze studie liep achter de feiten aan.
Ik heb toen de keuze gemaakt om voor mijzelf te beginnen met als afspraak dat ik minimaal twee uur per dag investeer aan kennisontwikkeling. Ook ging ik in die periode meedoen aan een televisie programma die mij hielp bij het geven van mijn eerste social media sessie voor ondernemers.
Waar haal jij inspiratie vandaan en wie is je grote voorbeeld?
Haha ik begin er zelf al van te lachen. Mensen die mij kennen weten dat één van mijn voorbeelden Brian Solis is. Twee jaar geleden heb ik Brian ontmoet tijdens de Fusion Marketing Experience in Antwerpen.
Brian is iemand die ik geweldig vind omdat hij mij iedere keer weer inspireert. Mijn droom is om een keynote spreker te worden en als ik Brian zie spreken voor grote zalen, dan raakt mij dat. Daarnaast interesseert hij zich in dezelfde onderwerpen als dat ik doe.
Brian Solis en Wouter Kleinsman
Daarnaast vind ik Nathalie Nahai echt geweldig. Zij geeft mij vele tips over hoe ik mijzelf in de markt kan zetten als keynote spreker en daarnaast heeft ze geweldige kennis van media psychologie.
Mijn inspiratie haal ik voornamelijk uit: boeken, congressen, mijn netwerk en uiteraard van mijn klanten die wekelijks met verschillende interessante vragen komen.
Na een dag hard werken is het fijn om thuis te zijn. Wat maakt jouw huis een thuis?
Ik werk momenteel nog vanuit huis dus mijn huis is eigenlijk ook mijn werkplek. Maar wat ik heerlijk vind aan mijn huis is de strakke indeling, een bank vol met kussens, ’s avonds geen lampen aan maar kaarsjes en gewoon heerlijk mijn eigen vertrouwde plek waar ik tot rust kan komen.
Klinkt misschien vrouwelijk maar als ik een hele dag hard heb gewerkt voor een beeldscherm vol met licht, dan is rust en kaarslicht echt heerlijk.
Is er iets waar je echt niet zonder kunt in huis?
Internet? ;-) Ik denk mijn bank en televisie. Ik vind het heerlijk om ’s avonds afleveringen van TED te bekijken.
Wat doe jij het liefst wanneer je niet aan het werk bent?
Ik heb een behoorlijke sportverslaving. Ik doe minimaal 5x krachttraining in de week en daarnaast ben ik pas begonnen met kickboksen. Naast het sporten ben ik een echte socializer dus vind ik het super om dingen met vrienden en familie te doen.
Heb je tot slot nog een tip voor mensen die, net als jij, een passie hebben voor iets en hun kennis met anderen willen delen maar niet goed weten hoe ze moeten beginnen?
Ten eerste is het van belang dat je gaat doen wat je wil doen. Verzin geen redenen waarom het niet gaat lukken. Door dingen te proberen kom je erachter of het daadwerkelijk gaat lukken. Daarnaast adviseer ik je om te beginnen met het opbouwen van een netwerk. Door nieuwe mensen te leren kennen met dezelfde passie, zul je zien dat je meer en meer gemotiveerd raakt.
Ook geef ik als tip mee om een rolmodel te kiezen (bij mij dus Brian Solis). Bestudeer je rolmodel en kijk naar welke dingen hij doet om zijn doel te bereiken.
Als laatste geef ik je als tip mee om in contact te komen met leiders in jouw werkveld. Stuur ze een e-mail of neem telefonisch contact op en vraag op welke manier zij hun doelen hebben bereikt.
Bedankt!
Wouter, bedankt voor dit interview en veel succes bij alles wat je doet en nog gaat doen! Laat even weten wanneer je droom is uitgekomen en je als keynote spreker gaat spreken! :)
Hulpmiddelen en bronnen om je op weg te helpen
- Download gratis Canva Pin-templates voor de Woonbranche
- 20 Tips voor meer Pinterest volgers [blog]
- Ontdek Populaire Trends in de Benelux
- De Pinterest Winkel Tab is weg. Wat nu? [blog]
Klaar om je bedrijf te laten groeien met Pinterest?
1. Boek een Pinterest Training of Strategiesessie
Krijg hulp bij het creëren van een Pinterest marketing strategie op maat.
2. Pinterest Account Inrichten
Voor woon- en meubelmerken die zichtbaar willen worden op Pinterest.
3. Pinterest Accountbeheer
Ideaal voor woon- en meubelmerken die organisch willen groeien op Pinterest.
→ Plan een belafspraak en ontdek wat ik voor jou en je bedrijf kan betekenen.
Geef een reactie