De zomer staat voor de deur. Voor veel ondernemers de ideale tijd om te genieten van een welverdiende vakantie. Wat doe je na je vakantie terwijl Nederland nog volop geniet van de zomer? Het is tijd om je website en marketing zomerproof te maken.

5 tips om je website en marketing zomerproof te maken - ARCHANA.NL #marketingtips #pinterestmarketing

 

In de beddenbranche is iedere dag genoeg te doen. Niet alleen met klanten in de winkel of het wijzigen van collecties in je showroom maar ook online op je website en social media kanalen. Het hebben van een duidelijke, informatieve en inspirerende website is een must. Actief zijn op social media kanalen waar ook je ideale klanten zijn, is belangrijk.

In dit blogbericht deel ik 5 tips om je website zomerproof te maken en je visuele marketing een boost geeft.

 

Is jouw bedrijf en website al zomerproof?

Je website is vaak het eerste wat mensen zien van je bedrijf als ze online opzoek zijn naar een nieuw bed of beddengoed. Aan jou de uitdaging om mensen te inspireren die plannen maken om je winkel te bezoeken of een aankoop te doen in je webshop.

Ga deze zomer nog aan de slag met onderstaande tips!

Is jouw bedrijf klaar voor de zomer? - ARCHANA.NL #marketingtips #pinterestmarketing

 

1. Optimaliseren van pagina’s op je website

Start met het controleren en optimaliseren van belangrijke pagina’s op je website. Denk aan je homepage en pagina’s zoals Over ons, Contact, Openingstijden, Categoriepagina’s en populaire Productpagina’s.

Schrijf nieuwe teksten, pas teksten aan waar nodig en zorg dat je teksten zoekmachine vriendelijk zijn (SEO). Voeg beelden toe en vergeet niet te linken naar andere pagina’s die je onder de aandacht wil brengen.

 

2. Start met bloggen of update populaire blogs

Bloggen is een goede manier om regelmatig nieuwe content toe te voegen aan je website. Deel je kennis en tips in blogberichten. Wellicht stellen klanten vaak dezelfde vraag, verwerk de vraag en het antwoord uitgebreid in een blog.

Schrijf blogs met tips over slapen, een goede nachtrust of waar je op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe boxspring of matras. Er zijn genoeg onderwerpen om over te schrijven. Heb je geen tijd of ben je niet handig met het schrijven van teksten? Huur een tekstschrijver in of wellicht is er iemand in je bedrijf die teksten kan schrijven voor je blog en website?

Start met bloggen - ARCHANA.NL #marketingtips #pinterestmarketing

 

3. Start met Pinterest en inspireer mensen met jouw producten

Pinterest is de ideale manier om in contact te komen met mensen die op zoek zijn naar jouw producten. Mensen gebruiken Pinterest om ideeën te vinden voor bijvoorbeeld een nieuw interieur of producten die ze nodig hebben voor hun slaapkamer. Wellicht zijn ze op zoek naar een nieuwe boxspring, nachtkastje of een nieuw, fris dekbedovertrek.

Denk aan mensen die terugkomen van vakantie en heerlijk hebben geslapen op een hotelbed en thuis teleurgesteld zijn omdat ze niet zo fijn slapen op hun eigen bed. Door je producten te bewaren op Pinterest vergroot je de kans dat mensen je website vinden wanneer ze op zoek zijn naar een nieuw bed.

 ESSENZA HOME collectie op Pinterest - 5 tips om je website en marketing zomerproof te maken - ARCHANA.NL #marketingtips #pinterestmarketing

ESSENZA HOME collectie op Pinterest

 

Laat Pinterest ook voor jou werken en krijg meer traffic en verkoop op je website en in de winkel. Meld je aan voor mijn Pinterest Training en ik leg je uit hoe je met Pinterest meer bezoekers krijgt op je website.

 

4. Visuele Marketing

De manier waarop we tegenwoordig gebruik maken van social media, verschilt enorm met een paar jaar geleden. Mensen gebruiken Facebook steeds minder actief. Platforms waar beelden en bewegend beeld populair zijn, worden steeds vaker gebruikt. Denk aan Pinterest, Instagram, Instagram Stories en YouTube.

Ik ga je niet de vraag stellen of je al actief gebruik maakt van social media voor je bedrijf. Wat ik wil weten is hoe je visueel gebruik maakt van bovengenoemde kanalen. Deel je de mooiste foto’s van je collecties en producten met je volgers?

Gebruik Stories op Instagram en Facebook en inspireer mensen met mooie foto’s en video’s. Bedenk hoe je kunt opvallen en beeld voor beeld meer van je bedrijf laat zien, je kennis deelt en aanwezig bent op kanalen waar ook jouw ideale klanten aanwezig zijn.

 

5. Direct contact via je Nieuwsbrief

Geef mensen de gelegenheid zich in te schrijven voor je nieuwsbrief. Met een nieuwsbrief komt jouw e-mail direct in de mailbox van mensen die interesse hebben voor je producten en bedrijf. Stuur een e-mail en breng ze op de hoogte, deel handige informatie, je blogs, tips, nieuwe producten en andere relevante informatie. Zo heb je direct contact met mensen die dat willen.

Direct contact via je nieuwsbrief - ARCHANA.NL #marketingtips #pinterestmarketing

 

♥ Heb jij al nagedacht over wat je kunt doen deze zomer? Ik hoop dat mijn tips je inspiratie geven zodat je website en marketing straks zomerproof is.

Succes en een mooie zomer!

Dit artikel is geschreven voor Bedding business magazine - ARCHANA.NL #beddingbusiness

Als je vragen hebt over Pinterest en hoe je visueel gebruik maakt van social media om je producten onder de aandacht te brengen, stuur mij een e-mail via info@archana.nl of het contactformulier. Veel succes!

 

 

Vind je dit blogbericht interessant? Volg mij op Pinterest en pin dit voor later!

5 tips om je website en marketing zomerproof te maken - ARCHANA.NL #marketingtips #pinterestmarketing

5 tips om je website en marketing zomerproof te maken - ARCHANA.NL #marketingtips #pinterestmarketing
5 tips om je website en marketing zomerproof te maken - ARCHANA.NL #marketingtips #pinterestmarketing